T-Mobile oznamuje hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2024. Operátor pokračuje v miliardových investicích do výstavby a modernizace sítí v rámci propojování celé země – letos se zavázal k pokrytí 5G přes 90 % populace. Počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 0,8 %, na 6,492 milionu. Spotřeba mobilních dat nadále významně roste, meziročně o 33,2 %, počet provolaných minut vzrostl velmi mírně o 1,4 %, objem odeslaných SMS stále klesá (- 6 %). Příznivý vývoj na trhu, snížení inflace, optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy měly vliv na meziroční nárůst ziskovosti (6,9 %), přestože tržby meziročně klesly o 1,1 %. Výsledky opět potvrzují silnou pozici firmy i to, že hospodaření řídí skuteční experti.
„Letošní rok pro nás bude řadou aktivit a událostí jiný – odstartovali jsme ho představením zcela nového rámce marketingové strategie, která staví na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších #MeziSvými.Dále jsme v Q1 přinesli revoluční nabídku roamingových balíčků pro B2C i B2B zákazníky za bezkonkurenční ceny a zahájili spolupráci s legendárním festivalem Colours of Ostrava. Oznámili jsme také nástup nové CEO Melindy Szabó, kterou mezi námi přivítáme 1. června,“ shrnuje Vladan Peković, zastupující generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „Pokrývání Česka vysoce kvalitním a bezpečným připojením optikou i 5G zůstává konstantou a má stále vysokou prioritu.“
Zákazníci i zaměstnanci #MeziSvými
I v rámci nové marketingové strategie #MeziSvými zůstává zákazník středobodem magentového světa.
Spotřeba mobilních dat nadále roste, v prvním čtvrtletí tohoto roku činil meziroční nárůst 33,2 %. Roste také počet uživatelů benefitního programu Magenta Moments, o výhody a soutěže je zájem i díky neustálým obměnám nabídky. Jedna z nich souvisí i s oznámením tříletého partnerství s multižánrovým hudebním festivalem Colours of Ostrava. V Q1 také operátor spojil výrazněji síly se Svazem průmyslu a dopravy ČR. Spolupráce se zaměří mimo jiné na podporu digitální transformace průmyslu a rozvoj digitální infrastruktury, které jsou klíčové pro udržení konkurenceschopnosti firem i veřejné správy.
Pro klidné cestování i mimo EU připravil T-Mobile pro své B2C i B2B zákazníky nové roamingové balíčky za bezkonkurenční ceny – např. 1GB za 199 korun v zemích jako jsou Japonsko, Srí Lanka, USA, Vietnam, Thajsko, Gruzie, Turecko a mnoho dalších zemí. A aby se zákazníci nenudili, nabídku programů MAGENTA TV zpestřily v lednu další novinky – kanál Premier Sport 3 HD, Arena Sport 2, Love Nature 4K. V únoru pak operátor přinesl tzv. „Valentýnské kino“, v březnu televizi zpřístupnil těm, kteří využívají Apple TV s operačním systémem TVOS 16 a vyšším. Počet uživatelů vzrostl na 269 000.
I zaměstnanci jsou #MeziSvými a kromě řady benefitů a dlouhodobé podpory péče o jejich zdraví se T-Mobile letos zaměřil na jejich další vzdělávání aktualizovanou kompletní nabídkou rozvoje napříč celou firmou. T-Mobile také v únoru převzal ocenění TOP Zaměstnavatel roku.
Digitalizace a výstavba 5G sítí
Kvalitní, dostupná a bezpečná síť je pro T-Mobile páteří byznysu. Operátor pokračuje v digitalizaci Česka i ve výrazných investicích do optické infrastruktury, výstavby 5G a modernizace sítě. Ve Q1 tyto investice přesáhly 1 miliardu korun. Na konci Q1 činilo mobilní 5G pokrytí obyvatel u T-Mobile podle ČTÚ zhruba 85 %, do konce roku se plánuje pokrýt přes 90 %. Vysokou kvalitu mobilní sítě opět potvrdilo lednové převzetí ocenění v nezávislém testu měření Ookla za nejlepší a nejrychlejší mobilní síť v ČR. Aby operátor maximální možnou rychlost zákazníkům pomohl vyzkoušet, představil začátkem roku v pražském Magenta Experience Centru 8G upload hotspot. Jeho nejrychlejší optické připojení se symetrickou rychlostí 8 Gb/s dokáže např. nahrát na YouTube hodinové video ve Full HD rozlišení (1,4 GB) za 1 sekundu nebo zálohovat kompletní obsah počítače s 2TB pevným diskem do cloudu za 33 minut a 20 sekund.
ESG aktivity
Naplňování ESG strategie nadále pokračuje. V rámci charitativních sbírek na pomoc lidem v nouzi putovalo přes 2 miliony korun. V únoru pak ve spolupráci s Nadací VIA a organizací In IUSTITIA otevřel T-Mobile grantovou výzvu Česko bez předsudků, která reaguje na rostoucí počet nenávistných projevů a případů předsudečného násilí. Její výsledky budou veřejnosti brzy oznámeny. V březnu navázal na loňský úspěšný pilot a spustil doručování zásilek z e-shopu kurýrem ve vratných obalech, které mají životnost několik let a po skončení životního cyklu zpět krabice odkoupí výrobce a zajistí recyklaci na vlastní lince. Zavedení vratných obalů je dalším krokem T-Mobilu ke klimatické neutralitě, jíž se zavázal dosáhnout nejpozději do roku 2040. Již nyní je 80 % zásilek doručováno na výdejní místa a zásobování prodejen využívá znovupoužitelné obaly. Na území Prahy se doručuje i zásobuje (prodejny, technici,..) elektrododávkami společnosti PJ Expedis.
Finanční ukazatele za Q1/2024 (meziroční srovnání)
- Celkový počet zákazníků meziročně mírně vzrostl o 0,8 %, na 6,492 milionu
- Počet uživatelů předplacených karet klesl o 6,6 % na 1,811 milionu
- Počet diváků MAGENTA TV se zvýšil o 9,8 % na 269 000
- Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 33,2 %
- Tržby meziročně – pokles o 1,1 % na 7,55 miliardy korun
- EBITDA (AL), (zisk před úroky a zdaněním) meziroční nárůst o 6,9 % na 3,281 miliardy korun