b4com b4com b4com
840 41 42 43

T-MOBILE OZNAMUJE VÝSLEDKY DEVÍTI INOVATIVNÍCH MĚSÍCŮ ROKU 2015

  • Celkové tržby vyšší o 12 %
  • Meziroční nárůst datové spotřeby o 56 %
  • Stabilní zákaznická báze s převahou tarifních zákazníků                             

V prvních devíti měsících tohoto roku se T-Mobile Czech Republic zaměřil na zhodnocování mobilních datových služeb a přinesl na trh nová řešení v této oblasti. Operátor dále rozšířil potenciál své LTE technologie, která k 30. září 2015 pokrývala 70 % území: otestoval a implementoval nové technické prvky v síti (4x4 MIMO – březen, Single RAN – září). Dále pak jako první uvedl službu hlasu přes LTE (VoLTE – květen) a oznámil své plány v oblasti internetu věcí (test speciální IoT sítě – duben, říjen, nabídka chytrých zařízení – říjen). T-Mobile potvrdil, že jeho strategie integrovaného operátora je efektivní: ve srovnání se stejným obdobím loňského roku celkové tržby vzrostly o 11,6 procent. Zákaznická báze zůstala stabilní: počet mobilních zákazníků dosahuje téměř 6 milionů. Nejvýraznějšími dlouhodobými trendy v mobilním sektoru zůstávají významný růst datové spotřeby a klesající měsíční útrata na uživatele.

„Naše klíčové priority jsou i nadále ve dvou oblastech: chceme nabízet nejspolehlivější mobilní služby, především pak se zaměřením na rychlá data, a přesvědčit B2B zákazníky, že jsme flexibilním, zkušeným dodavatelem, který dokáže uspokojit všechny jejich komunikační potřeby,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic. 

Zákazníci 
Počet mobilních zákazníků T-Mobile se výrazně nezměnil: k 30. září 2015 dosáhl téměř 6 milionů. Více než 3,5 milionu zákazníků (59 % z celkového počtu) používalo některý smluvní tarif, 2,4 miliony volily předplacenou službu. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) se meziročně mírně zvýšil na 1,5 %.

V tisícíchQ1–Q3/2014Q1–Q3/2015Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 993 5 981 -0,2 %
Tarifní zákazníci 3 475 3 556 2,3 %
Zákazníci s předplacenou kartou 2 518 2 425 -3,7 %
Noví zákazníci162-20n/a
Tarifní zákazníci 146 56 n/a
Zákazníci s předplacenou kartou 16 -75 n/a
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,3 % 1,5 % 0,2 p. b.

V prvních třech čtvrtletích zákazníci v průměru provolali 155 minut měsíčně, o 3,3 % více než v loňském roce. Mírně vzrostl i počet textových zpráv, ovšem nejrychleji rostoucí oblastí zůstávají data: objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 55,9 % na 11 687 terabytů.

Finanční ukazatele
Během prvních devíti měsíců letošního roku se potvrdilo zpomalení poklesu telekomunikačního trhu. T-Mobile částečně kompenzoval propad v tržbách z mobilních služeb, aniž by omezil rychlé zavádění technologie LTE. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb dosáhly 19,9 miliard korun, přičemž tržby ze služeb činily 13,6 miliardy. Ukazatel ARPU (průměrná měsíční tržby na zákazníka) meziročně poklesl o 4,5 % na 253 Kč. Rychlý růst využívání datových služeb se odrazil v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU: ten meziročně stoupl o 7 procentních bodů na rekordní úroveň 44 %.

V KčQ1–Q3/2014Q1–Q3/2015Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 17 854 19 918 11,6 %
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 14 224 13 611 -4,3 %
EBITDA (mil.) – integrované služby 7 639 8 035 5,2 %
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 42,8 % 40,3 % -2,5 p. b.
ARPU – mobilní služby 265 253 -4,5 %
Tarifní zákazníci 385 363 -5,7 %
Zákazníci s předplacenou kartou 99 94 -5,1 %
Podíl nehlasových služeb na ARPU – mobilní služby 37 % 44 % 7 p. b.

Od Q1/2015 TMCZ vykazuje konsolidovaná data s GTS. 

Více informací o aktivitách T-Mobile v Q3 2015 najdete zde.

co se děje nejen u nás